tisdag 25 november 2014

Provlappar

Det är just så här det brukar bli.  Det blir för stort och jag får göra om och göra rätt. Och det är klart att det är bättre att göra en ny provlapp än att göra om en hel tröjkropp. Men jag tycker i alla fall att det är tråkigt.  Och jag brottas med  rädslan att det är just så här mycket garn som kommer att fattas på slutet. Fånigt? Jag vet, men så är det. Nu gjorde jag som man skulle och vet därför vilka stickor jag ska använda till min kofta. Ja, ja. Jag ska fortsätta att göra provlappar innan jag börjar sticka. I alla fall till större projekt.

2 kommentarer:

  1. Känner igen din rädsla över att det ska fattas garn i slutet, det nojjar jag med över. I värsta fall kanske man kan repa upp provlappen..? Eller bita i det sura äpplet och köpa mer garn. :)

    SvaraRadera
  2. Eftersom det här garnet är köpt på en utförsäljning och har utgått från sortimentet, så blir det att repa provlapparna om det kniper.

    SvaraRadera