tisdag 18 november 2014

Koft-KAL I

Eftersom jag vet med mig att jag har en tendens att ha för bråttom i uppstarten av en koftstickning och att det brukar bli dyrköpt för att jag får repa upp och börja om så har jag gått med Dödergöks koft-KAL. Jag hoppas att det ska lära mig de steg som jag har hoppat över, men som är så viktiga för slutresultatet.
Jag har bestämt mig för att använda ett garn som jag köpt för ett tag sen på en utförsäljning. Det är en blandning av silke, ull och mohair. Det är mjukt och har en vacker lyster. Jag tänker att garnet är effekten och därför vill jag ha en enkel basmodell på tröjan.

3 kommentarer:

  1. Garnet är verkligen effekten - så vackert!

    http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/

    SvaraRadera
  2. Ja, garnet ser spännande ut!

    SvaraRadera
  3. Tack för uppmuntrande kommentare! Garnet är riktigt härligt, Rowan Silk Twist, som jag köpte på en utförsäljning utan att då veta vad det skulle bli.

    SvaraRadera