fredag 2 januari 2015

Yes!

Så blev den klar. Mjuk som en dröm och precis så enkel i modellen, som jag tänkt. Och vilken tur jag hade med knapparna. Hittade dem sista dagen som Birthe Sahl ställde ut och sålde sina keramikknappar på Sintra.
Funderade en del på kanter, men bestämde mig för vanliga resårer på ärmar, knappkanter och halsringning och halvresår på nederkanten eftersom jag inte vill att den ska dra inåt där. Till skillnad från de flesta tröjor jag ser, så låter jag inte knappkanten gå ända upp. Jag föredrar att halskanten får en obruten linje.

6 kommentarer:

  1. Vad snabb du är, fin kofta, gillar verkligen dina knappar vill ha liknande också. Men det verkar vara svårt att hitta.

    SvaraRadera
  2. Tack för det! Det går ju fort när man tycker att det är roligt. Det verkar vara så att man ska lite tur med att få tag i hennes knappar, eftersom hon ofta säljer på utställningar och mässor. Men pröva här http://www.uldhytten.dk/3638933/category/118171

    SvaraRadera
  3. Jättefin! Och riktigt vackra knappar!

    SvaraRadera
  4. Vilka fina knappar! Är dessutom helt perfekta på den koftmodell du valt.
    Såg dom också på Sintra och ångrar nu att jag inte slog till...

    SvaraRadera
  5. Så fin! I det enkla finns ofta det vackra.

    SvaraRadera
  6. Jättefin. Och det där tror jag är en kofta du kommer att använda väldigt ofta för den ser så himla skön ut.

    SvaraRadera